Profibbá váló nonprofitok fejlesztési kampányunkban

Harsányi András és Lévai Gábor, a Scale Impact alapítói

35 000 eurós fejlesztés a tét a most kiírt nonprofit fejlesztési pályázaton

Nonprofit szervezeteket vagy társadalmi vállalkozásokat keres most induló, 2 éves programjához a Scale Impact, amely vállalatok támogatásával és tudásának felhasználásával fejleszti őket profi, hatékony impact szervezetté, hogy pénzügyi, menedzsment és fenntarthatósági szempontból is „állóképesebbek” legyenek. A „2023-as nonprofit-fejlesztési pályázaton” 6 szervezet nyerheti el a résztvevőnként 30 000 eurós, fejlesztési támogatási lehetőséget. A vállalatoknak főként employer branding, a munkaerő vonzása és megtartása szempontjából fontos, hogy fejlett nonprofit szervezetekkel dolgozhassanak együtt. 

Fejlesztés nyomán növekvő impact

A Scale Impact egy társadalmi vállalkozás, amelynek célja, hogy összekösse a társadalmi hasznossággal bíró szervezeteket (nonprofit szervezeteket vagy társadalmi vállalkozásokat) olyan vállalatokkal, amelyek szintet akarnak lépni a környezeti és/vagy társadalmi felelősségvállalás területén. Részben ezekből a vállalati támogatásokból, a nonprofit szervezet egy fejlesztési folyamatban vesz részt, amelyben szakértők segítségével hatékonnyá alakítják a működésüket pénzügyi, menedzsment, és fenntarthatósági szempontból. Ezáltal profibban végezhetik világjobbító munkájukat, és növekszik a pozitív társadalmi, környezeti hatásuk – ez utóbbit nevezik a nemzetközi szóhasználatban „impact”-nek. 

„Az említett területek hatékony eszköztára hiányzik a legtöbb hazai impact szervezet kelléktárából”, mondja Lévai Gábor, a Scale Impact társalapítója. „Emiatt sokan nem tesznek szert elég partnerre és bevételre, nehezen követik a törvényi előírásokat, nem ellenállóképesek a nehezebb időkben”. A Scale Impact kétéves fejlesztési folyamata révén azonban felkészítik őket arra, hogy hosszú távon partnerként tudjanak együttműködni vállalatokkal. Utóbbiaknak pedig azért jó ez, mert ma már szinte „kötelező” CSR tevékenységüket a számukra fontos ügyért dolgozó nonprofit partnerrel együtt tudják végezni, és ennek rendkívül komoly hatása van (többek között) a munkáltatói márkaértékre (employer branding), sőt magát a márkát is felértékelheti.

Képet kap a szervezet a fejlettségéről

A társadalmi vállalkozás januárban hirdette meg „2023-as nonprofit-fejlesztési pályázat” nevű kiírását .„A folyamat egy kérdőív kitöltésével kezdődik, amely 40 percig tart. Ennek során képet kapunk arról, hogy milyen a nonprofit szervezet önismerete, hol tart a fejlettsége”, mondja Harsányi András, a Scale Impact másik társalapítója. 

A kérdőívet kitöltő minden szervezet írásos visszajelzést kap, amely önmagában is értékes: a kiértékelés egy tükör, amely megmutatja a cselekvés irányát, a fejlesztendő területeket, hogy a szervezet nagyobb hatást tudjon kifejteni a világra és hatékonyabban érje el a céljait.

A legrelevánsabb szervezetekkel ezután interjút készítenek, amely meghatározza, hogy részt vehetnek-e a 30 000 euró értékű, vállalati támogatással és professzionális fejlesztők bevonásával zajló, kétéves fejlesztési folyamatban. 

A jelentkezési határidő: 2023. február 28.

További információ:

Picture of Lévai Gábor

Lévai Gábor