Hogyan érhetünk el társadalmi hatást úgy, hogy mind a cégek, mind a nonprofit szervezetek ugyanabban az értékláncban (és értékteremtésben) gondolkodnak?
A Számlázz.hu PARK vendégcikkében „leleplezzük” a hagyományos CSR hátulütőit:
- vállalati oldalon valódi értékteremtés nem feltétlenül történik, ha stratégia nélkül, pusztán ad hoc adományozási projektekben veszünk részt,
- nonprofitként pedig ugyanabba a hosszú sorba állunk be a vállalatoknál, ha a szokásos év végi adományozási keretből szeretnénk finanszírozáshoz jutni.
Valójában mindkét oldalon ugyanabban az értékláncban kell gondolkodnunk, hiszen ugyanabban a társadalmi és gazdasági ökoszisztémában működünk forprofit vagy civil szereplőként is.
Mindannyiunkat érint például a strukturális munkaerőhiány, amire összefogásban közös megoldásokat találhatunk, de ugyanúgy mindkét oldalon elengedhetetlenül fontos látnunk azt, hogy milyen hatással működtetjük a társadalmi szerepvállalásunk programjait. Utóbbira (szokásunkhoz híven) a hatásmérés a válasz, előbbire pedig Lévai Gábor cikkében olvashatsz szemléletes példákat:
A cikk tartalmából:
- Milyen a nem hatékony társadalmi felelősségvállalás?
- Mit javaslunk a megszokott, elavult megoldások helyett?
- Hogy néz ki mindez egy klasszikus gyártócég, vagy egy digitális termékekkel foglalkozó cég esetében?
- Milyen az ideális – stakeholder alapú – együttműködés non- és forprofit szervezetek között?
- Hogyan dolgozunk nonprofit szervezetekkel, hogy az értéklánc alapú gondolkodást átvegyék?
- Hatásmérés: ami mindkét együttműködő fél elemi érdeke