Társadalmi hatás: értéklánc szemlélettel

társadalmi hatás

Hogyan érhetünk el társadalmi hatást úgy, hogy mind a cégek, mind a nonprofit szervezetek ugyanabban az értékláncban (és értékteremtésben) gondolkodnak?

A Számlázz.hu PARK vendégcikkében “leleplezzük” a hagyományos CSR hátulütőit:

  • vállalati oldalon valódi értékteremtés nem feltétlenül történik, ha stratégia nélkül, pusztán ad hoc adományozási projektekben veszünk részt,
  • nonprofitként pedig ugyanabba a hosszú sorba állunk be a vállalatoknál, ha a szokásos év végi adományozási keretből szeretnénk finanszírozáshoz jutni.

Valójában mindkét oldalon ugyanabban az értékláncban kell gondolkodnunk, hiszen ugyanabban a társadalmi és gazdasági ökoszisztémában működünk forprofit vagy civil szereplőként is.

Mindannyiunkat érint például a strukturális munkaerőhiány, amire összefogásban közös megoldásokat találhatunk, de ugyanúgy mindkét oldalon elengedhetetlenül fontos látnunk azt, hogy milyen hatással működtetjük a társadalmi szerepvállalásunk programjait. Utóbbira (szokásunkhoz híven) a hatásmérés a válasz, előbbire pedig Lévai Gábor cikkében olvashatsz szemléletes példákat:

A cikk tartalmából:

  • Milyen a nem hatékony társadalmi felelősségvállalás?
  • Mit javaslunk a megszokott, elavult megoldások helyett?
  • Hogy néz ki mindez egy klasszikus gyártócég, vagy egy digitális termékekkel foglalkozó cég esetében?
  • Milyen az ideális – stakeholder alapú – együttműködés non- és forprofit szervezetek között?
  • Hogyan dolgozunk nonprofit szervezetekkel, hogy az értéklánc alapú gondolkodást átvegyék?
  • Hatásmérés: ami mindkét együttműködő fél elemi érdeke

Olvasd el a teljes cikket, ha pedig nonprofit szervezetként fejlődnél a nagyobb társadalmi hatás elérése érdekében, jelentkezz 2022. őszi nonprofit-fejlesztési pályázatunkra!

Szeszlér Vera

Szeszlér Vera