Hova tovább használt tárgyak, egy fenntartható társadalomban? – Az Adevinta és az Adománytaxi közös kutatásban keres válaszokat

együttműködés

Ideális páros együttműködése indult el az Adevinta Hungary és az Adománytaxi közös kutatási projektjével. Mutatjuk, pontosan hogyan teremt közös értéket egy ugyanabban az iparágban dolgozó for- és nonprofit szervezet, és hogy hogyan kapcsolódik össze a Scale Impact nonprofit-fejlesztési folyamata a vállalati értékteremtéssel.

Mit kezdünk a tárgyainkkal, amiket mi magunk már nem használunk? Habitusunktól, és persze a tárgy állapotától függően választhatunk, hogy kidobjuk, elajándékozzuk, esetleg beárazzuk és értékesítjük, vagy adományként juttatjuk új élethez. Utóbbi kettőre (is) könnyedén találunk szakértő partnert. Ha a nálunk már kiszolgált tárgyat pénzért szeretnénk eladni, első ötletként merül fel, hogy feltegyük a Jófogásra. Ha pedig rászorulóknak szeretnénk eljuttatni a még használható állapotú tárgyat, abban az Adománytaxi segít. Előbbi márkát feltehetően már jól ismered: az Adevinta Csoport 14 országban működő 40 digitális felületét havonta csaknem 3 milliárd látogató keresi fel, köztük a piacvezető Jófogást. Az Adománytaxi Alapítvány pedig 2015 óta civil összefogásban dolgozik egy szolidárisabb és fenntarthatóbb társadalomért: fennállásuk óta közel 2500 háztartás adományait szállították el összesen 88 településre, több mint 100 adományút keretében.

Ez a két szervezet a Scale Impact közvetítésével most egy kutatás formájában indítja az együttműködést. Ők ugyanis a két első partner, akik non-, illetve forprofit oldalról csatlakoztak a küldetésünkhöz, és igénybe veszik háromoldalú piacterünket, ahol szakértő fejlesztők végzik munkájukat. Az Adománytaxi munkatársaival év eleje óta dolgozunk együtt, többek között a Social Business (társadalmi vállalkozói ötletfejlesztés) és a Board Academy (irányítótestület kialakítás) képzést is elvégezték nálunk. A Jófogás pedig azt vállalta, hogy finanszírozóként áll a fejlesztési projekt mellé. De ez még nem minden.

A közös munka egy kiterjedt piackutatással indul, ahol a két szervezet együtt térképezi fel célcsoportjait: nagyszámú adományozó megkérdezésével szeretnék pontosabban megérteni a különböző célcsoportok motivációit, hogy később a valódi igényeknek megfelelő módon fejleszthessék tovább tevékenységüket.

Az Adevinta Hungary az együttműködésről:

Közös munkába kezdtünk a Scale Impact szervezettel és az Adománytaxi Alapítvánnyal! Habár az Adevinta Hungary alapműködése támogatja a fenntarthatóságot és a körkörös gazdagságot, de a jövőben szeretnénk felmérni, hogy tudnánk még többet kihozni az oldalunk adta lehetőségekből és a kampányainkból. Hiszen egy használt tárgy, ami neked már felesleges, másnak még kincs lehet, ha eladományozod!” – Andri Diana, kommunikációs vezető

Olvasd el a fejlesztési folyamatról és eddigi eredményeiről részletes interjúnkat Horn Tamással, az Adománytaxi Alapítvány igazgatójával!

Ha szeretnél az Adománytaxiéhoz hasonló fejlesztési folyamatban részt venni, nézd meg a 2022 őszi nonprofit-fejlesztési pályázatunk részleteit itt!

Picture of Szeszlér Vera

Szeszlér Vera