Ideális páros együttműködése indult el az Adevinta Hungary és az Adománytaxi közös kutatási projektjével. Mutatjuk, pontosan hogyan teremt közös értéket egy ugyanabban az iparágban dolgozó for- és nonprofit szervezet, és hogy hogyan kapcsolódik össze a Scale Impact nonprofit-fejlesztési folyamata a vállalati értékteremtéssel.
Mit kezdünk a tárgyainkkal, amiket mi magunk már nem használunk? Habitusunktól, és persze a tárgy állapotától függően választhatunk, hogy kidobjuk, elajándékozzuk, esetleg beárazzuk és értékesítjük, vagy adományként juttatjuk új élethez. Utóbbi kettőre (is) könnyedén találunk szakértő partnert. Ha a nálunk már kiszolgált tárgyat pénzért szeretnénk eladni, első ötletként merül fel, hogy feltegyük a Jófogásra. Ha pedig rászorulóknak szeretnénk eljuttatni a még használható állapotú tárgyat, abban az Adománytaxi segít. Előbbi márkát feltehetően már jól ismered: az Adevinta Csoport 14 országban működő 40 digitális felületét havonta csaknem 3 milliárd látogató keresi fel, köztük a piacvezető Jófogást. Az Adománytaxi Alapítvány pedig 2015 óta civil összefogásban dolgozik egy szolidárisabb és fenntarthatóbb társadalomért: fennállásuk óta közel 2500 háztartás adományait szállították el összesen 88 településre, több mint 100 adományút keretében.
Ez a két szervezet a Scale Impact közvetítésével most egy kutatás formájában indítja az együttműködést. Ők ugyanis a két első partner, akik non-, illetve forprofit oldalról csatlakoztak a küldetésünkhöz, és igénybe veszik háromoldalú piacterünket, ahol szakértő fejlesztők végzik munkájukat. Az Adománytaxi munkatársaival év eleje óta dolgozunk együtt, többek között a Social Business (társadalmi vállalkozói ötletfejlesztés) és a Board Academy (irányítótestület kialakítás) képzést is elvégezték nálunk. A Jófogás pedig azt vállalta, hogy finanszírozóként áll a fejlesztési projekt mellé. De ez még nem minden.
A közös munka egy kiterjedt piackutatással indul, ahol a két szervezet együtt térképezi fel célcsoportjait: nagyszámú adományozó megkérdezésével szeretnék pontosabban megérteni a különböző célcsoportok motivációit, hogy később a valódi igényeknek megfelelő módon fejleszthessék tovább tevékenységüket.
Az Adevinta Hungary az együttműködésről:
“Közös munkába kezdtünk a Scale Impact szervezettel és az Adománytaxi Alapítvánnyal! Habár az Adevinta Hungary alapműködése támogatja a fenntarthatóságot és a körkörös gazdagságot, de a jövőben szeretnénk felmérni, hogy tudnánk még többet kihozni az oldalunk adta lehetőségekből és a kampányainkból. Hiszen egy használt tárgy, ami neked már felesleges, másnak még kincs lehet, ha eladományozod!” – Andri Diana, kommunikációs vezető